dinsdag 1 november 2011

Waarom het NNF niet zonder Playboy kan


In de nazomer in de prachtige bossen van Drenthe vond het NNF plaats. Waar innovatieve denkers uit heel Nederland zich verzamelen om mooie dingen te denken, te delen en te maken. Soms met een heel serieus karakter en een casus om soms gewoon puur voor het plezier. Gelukkig bouwen we samen ook heel het terrein op en daarna, weer af. Hulp is gewenst! En ik zou de tijdschriften en magazines meenemen.

Een enorme verzamelaar ben ik, vooral van de tijdgeest, die zich in 100 verschillende vormen aandient. In management bladen, in design magazines in de Wall Paper en de Zone 5300 (die ik overigens niet meenam, want die verzamel ik echt ; ) in de Libelle (ik werd er enórm op aangekeken in de eerste klascoupé) waar tot mijn verrassing een artikel in stond hoe je het beste tegen je baas in opstand kon komen. In De Donald Duck die overigens steeds meer moralistisch wordt en natuurlijk in de Cosmopolitan, de Ode, Currency, de Elsevier en Filosofie Magazine. Het hele bos bezaaid met interessegebieden.

Toch miste ik de Playboy. Ik had onderweg op een tankstation gekeken en zag de editie die óók nog eens speciaal over voetbal ging en vond het prachtig! En ook super overdreven om een Playboy te kopen, welk meisje doet nu zoiets, dus ik deed het niet. Toch miste ik hem echt, en toen iemand boodschappen ging doen heb ik hem gevraagd er een mee te nemen. 'Écht?' vroeg hij, 'Ja, écht.' En toen was ie er, de playboy op het NNF. Meteen kwijt natuurlijk. En ik besteedde er ook verder geen aandacht meer aan.

Tot ik mijn liefde voor magazines én diversiteit deelde met Herman en vond dat de perspectieven uit álle gebieden noodzakelijk zijn op een evenement dat vorm geeft aan innovatie. Voordat je het weet leest iedereen alleen maar serieuze kost over innovatie, problemen, management en ICT en glimlacht er niemand meer even met de Donald Duck of geniet van de nieuwste Moooi collectie. Daarom. Ook Naakt.

Waarop Herman uitriep 'Ja, maar dát is zo geweldig aan die mannen bladen. Die geven je gewoon wat je mooi vindt als man, dure gadgets, auto's en naakte meiden en geven je daarbij hélemaal het gevoel dat dat GOED is, ook al kun je die meiden nooit krijgen en zijn die auto's en gadgets veel te duur. Droom er lekker van!'. (!) 'Én', voegde hij er nog aan toe 'dat is dus zo stom aan meidenbladen, die geven je de hele tijd het gevoel dat je NIET goed genoeg bent!'.

Wat een heerlijk inzicht.

Geen opmerkingen: